Sublimacja jest technologią znakowania różnego rodzaju produktów reklamowych, która polega na wydrukowaniu specjalnymi tuszami - na przystosowanym do tego nośniku - interesujących Klienta elementów graficznych, a następnie przeniesieniu ich przy pomocy specjalistycznej prasy termotransferowej - w odpowiedniej temperaturze - na wybrane produkty.
W trakcie tego procesu, tusz wnika w strukturę sublimowanego materiału, dzięki temu nadruk jest odporny - w zależności od materiałów - na ścieranie, wielokrotne pranie, prasowanie, zmywanie i różnego rodzaju warunki atmosferyczne, a przy tym jest niewyczuwalny w dotyku i - w przypadku tekstyliów - przepuszczający powietrze.
Technika sublimacji pozwala fotorealistycznie odwzorowywać przenoszone na produkty nadruki. Nawet takie, które składają się z dużej liczby kolorów, posiadają przejścia tonalne i drobne, skomplikowane wzory lub elementy.
Sublimacja przeznaczona jest do wykonywania nadruków na białych materiałach (ewentualnie bardzo jasnych). W przypadku produktów w ciemniejszych barwach, możliwe są nadruki wyłącznie w czarnym kolorze. Dla tekstyliów nadruki są możliwe jedynie na materiałach z poliestru, mikrofibry lub z odpowiednim dodatkiem poliestru. Natomiast w przypadku innych materiałów, jak np. kubki, wizytówki metalowe, puzzle, podkładki pod mysz oraz innego rodzaju materiały nietekstylne, powierzchnia produktu musi zostać odpowiednio przygotowana pod nadruk sublimacyjny.
Wszystkie produkty przeznaczone do sublimacji w naszej ofercie, są odpowiednio pod taką technikę nadruku przygotowane.